BOARD MEMBERS

Description
As part of HWF’s strategic plan, we are recruiting for new Board Members to help us continue on our growth journey. As a board member, you will help to shape the implementation of our strategic plan, ensuring that we have the resources in place to reach our targets and goals.
We have ambitious goals and are re-thinking our structure to ensure we are fit for purpose, and that we can deliver more, and better, to those we support. Each board member is expected to guide, coach and oversee a volunteer committee from a strategic perspective, headed by an operational volunteer lead. We are currently recruiting for several roles in our team, specifically:
• Communications Director
• Fundraising Director
• Human Resources Director
• Technology Director
• Treasurer
Commitment: The roles require 5 to 10 hours a month of commitment; some months, it’s less, and others may be more, which depends on your time and availability. Board members are elected for three-year terms.
About you: You care, a lot, about our mission and why we exist. You aren’t afraid of learning new things and getting to work and you have ambitions for us and for yourself. Ideally, you havet experience with one of the areas listed above (fundraising, communications, human resources or technology) or any combination of them. Above all, you are able to lead and inspire others towards a shared goal and vision. Previous board experience is not required.
HWF knows that we can better serve our clients if we are able to reflect a diversity of perspectives and lived experiences in our governance structures. We welcome the unique contributions people can bring in terms of their citizenship status, education, culture, ethnicity, Indigenous status, race, languages spoken, gender identity and expression, age, religion, disability, sexual orientation and beliefs. We strongly encourage candidates from under-represented communities, including those who identify as Black, Indigenous, People of Color (BIPOC), people with disabilities, new Canadians, youth, seniors, those who are in receipt of social assistance or subsidies and those from the LGBTQIA2S+ community. We encourage candidates to self-identify during the application process.
Preference will be given to those with lived experience through a personal understanding of the issues of equity-seeking concerns, along with the challenges that come with systemic racism, discrimination, and/or inequity as an Indigenous or racialized individual.
If at any stage of the application process you require an accommodation due to a disability, please let us know the nature of the required accommodation.
Dans le cadre du plan stratégique de HWF, nous recrutons de nouveaux membres du conseil d’administration pour nous aider à poursuivre notre croissance. En tant que membre du conseil, vous contribuerez à la mise en œuvre de notre plan stratégique, en veillant à ce que nous disposions des ressources nécessaires pour atteindre nos cibles et nos objectifs.
Nous avons des objectifs ambitieux et nous repensons notre structure pour nous assurer que nous sommes adaptés à nos besoins et que nous pouvons offrir plus et mieux à ceux et à celles que nous soutenons. Chaque membre du conseil d’administration est censé guider, encadrer et superviser un comité de bénévoles d’un point de vue stratégique, dirigé par un ou une responsable opérationnel des bénévoles. Nous recrutons actuellement pour plusieurs postes au sein de notre équipe, en particulier :
• Directeur ou directrice des communications
• Directeur ou directrice du financement (collecte de fonds)
• Directeur ou directrice des ressources humaines
• Directeur ou directrice des technologies
• Trésorier ou trésorière
Engagement : Les rôles exigent un engagement de 5 à 10 heures par mois; certains mois, moins, et d’autres plus, ce qui dépend de votre temps et de votre disponibilité. Les membres du conseil d’administration sont élus pour un mandat de trois ans.
À propos de vous : Vous vous souciez de notre mission et de notre raison d’être. Vous aimez apprendre de nouvelles choses, n’avez pas peur de vous mettre à la tâche et vous avez de grandes ambitions tant pour nous que pour vous-même. Idéalement, vous avez de l’expérience dans l’un des domaines énumérés ci-dessus (collecte de fonds, communication, ressources humaines ou technologies) ou une combinaison de ces domaines. Mais surtout, vous êtes apte à diriger et à inspirer les autres vers un objectif commun et une vision commune. Une expérience préalable au sein d’un conseil d’administration n’est pas nécessaire.
HWF sait que nous pouvons mieux servir nos clients si nous sommes en mesure de refléter une diversité de perspectives et d’expériences vécues dans notre structure de gouvernance. Nous accueillons les contributions uniques que les gens peuvent apporter en termes de statut de citoyenneté, d’éducation, de culture, d’ethnicité, de statut indigène, de race, de langues parlées, d’identité et d’expression de genre, d’âge, de religion, de handicap, d’orientation sexuelle et de croyances. Nous encourageons vivement les candidats ou les candidates issus de communautés sous-représentées, notamment ceux qui s’identifient comme Noirs, Autochtones ou personnes de couleur (PANDC), les personnes handicapées, les néo-Canadiens, les jeunes, les personnes âgées, les bénéficiaires d’aide sociale ou de subventions et les membres de la communauté LGBTQIA2S+. Nous encourageons les candidats et candidates à s’auto-identifier pendant le processus de candidature.
La préférence sera donnée aux personnes qui ont une expérience vécue grâce à une compréhension personnelle des problèmes liés à la recherche de l’équité, ainsi que des défis liés au racisme systémique, à la discrimination et/ou à l’iniquité en tant qu’autochtone ou individu racialisé.
Si, à n’importe quel stade de la procédure de candidature, vous avez besoin d’un aménagement en raison d’un handicap, veuillez nous faire part de la nature de l’aménagement requis.
How will this opportunity benefit the volunteer?
The work that HWF carries out helps those in need in a very immediate, tangible way. Every delivery we do is incredibly rewarding and the work we perform has a long-lasting impact on our clients. As a board member, you’ll be helping to expand our reach and ensure our longevity as an organization. (You’re also very welcome to participate in a move night to see our impact first-hand.) In your roll with HWF, you’ll collaborate with the larger board, gaining experience with board governance, fundraising, communications, financial decision making, and communication strategy.
Le travail effectué par HWF aide les personnes dans le besoin d'une manière très immédiate et tangible. Chaque livraison que nous faisons est incroyablement gratifiante et le travail que nous effectuons a un impact durable sur nos clients et clientes. En tant que membre du conseil d'administration, vous contribuerez à étendre notre champ d'action et à assurer notre longévité en tant qu'organisation. (Vous êtes également invité-e à participer à une soirée de déménagement pour constater directement notre impact). Dans le cadre de votre rôle au sein de HWF, vous collaborerez avec le conseil d'administration élargi et acquerrez de l'expérience en matière de gouvernance du conseil, de collecte de fonds, de communication, de prise de décision financière et de stratégie de communication.
How will the organization benefit?
Helping With Furniture (HWF) is Ottawa’s award-winning provider of gently-used furniture to people in need. HWF’s mission is to furnish homes of Ottawa-area residents who are restarting their lives because of situations of hardship brought on by international and domestic displacement. We appeal for, collect, store, and deliver quality furniture and household goods. Our vision is to support Ottawa families and individuals with the basics to furnish their homes, so they can begin new lives with dignity, hope, and basic comforts.
HWF is a caring, charitable organization that has no paid staff. As a volunteer-run organization, we are the very definition of grassroots. We have an excellent fundraising track record with immense untapped potential. We are in a strong financial position with healthy reserves, and continue to strategize longer-term on the sustainability of our funding sources. We are looking for board members who can lead our growth.
Volunteer location:
Virtual/ 1455 Michael St, Unit #3
Contact
1-6-days
Details
Volunteer Considerations
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